COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

Stor interesse for nye Ford Ecosport

03.10.2016

Stor interesse for nye Ford Ecosport

Etterspørselen etter mindre SUV-er er stor både i Europa og Norge. Med den nye og rimelige EcoSport kaster Ford seg for alvor inn i konkurransen om kundene.

I løpet av første halvår økte salget av Ford EcoSport i Europa med hele 64% til drøyt 30 000 biler. I følge det anerkjente nettstedet left-lane.com var det små crossovere som økte mest av alle bilsegment i Europa i samme periode.

Også i Norge er det stor vekst i etterspørselen etter denne type biler.

– Vi er veldig optimistiske på vegne av EcoSport. Klassen sett under ett utgjør 5,3%av nybilsalget i Norge, men etterspørselen er økende. Dette er et perfekt tidspunkt å introdusere EcoSport i det norske markedet, mener Geir Haugaard, markedsdirektør Ford Motor Norge.

Rosende omtale

Bilen er praktisk, har høy sittestilling og en bakkeklaring på opptil 19 cm. Kjøreegenskapene har allerede fått ros i flere biltester.

– Vi vet at de som ser etter bil i dette segmentet etterspør akkurat disse egenskapene. De er opptatt av å gå rett ut og inn av bilen. I tillegg gir den høye sittestillingen god oversikt fra førerplass. EcoSport er i tillegg stappfull av moderne teknologi og prisen er meget konkurransedyktig, sier Haugaard.

For en startpris på 236 000 kroner får du en EcoSport Trend med den prisbelønte 1.0-liters EcoBoost-bensinmotoren med 125 HK og en omfattende utstyrsliste. Motoren har et oppgitt forbruk på 0,54 liter/mil og CO₂-utslippet er også lavt: 125 g/km.

Blant utstyrsdetaljene for Trend-modellen er DAB-radio, Ford SYNC, automatisk klimaanlegg, fjernbetjent sentrallås, kjørecomputer, elektriske vinduer foran og bak, alarm og oppvarmet frontrute.

Letthåndterlig og støysvak

Selv om bilen har et bagasjerom på hele 355 liter, som er blant det aller største i denne klassen, er ikke lengden på 4,02 meter stort lengre enn en Ford Fiesta. Det betyr at bilen er enkel og håndtere, enten du er i et parkeringshus eller på mindre plasser. Den svært gode bakkeklaringen gjør det også lettere å manøvrere når snøen begynner å falle, eller om du er på vei opp til hytta med litt dårligere underlag.

Det har også vært jobbet mye med å gjøre lydnivået i kupeen lavest mulig. Både den akustisk laminerte frontruten og en gjennomgående bruk av lyddempende materialer sørger for at kupeen er svært støysvak og behagelig.

Gode og rimelige utstyrspakker

Ved å legge på 13 000 kroner får du utstyrsnivået Titanium. Da blir startprisen 249 000 kroner med EcoBoost-motoren med 125 HK. Titanium inneholder blant annet delskinnseter, nøkkelfritt system, 16-tommers lettmetallfelger og takrails – i tillegg til Trend-utstyret. Titanium er også tilgjengelig med 1.0-liters Ecoboost-motor med 140 HK til 259 000 kroner.

Det siste og nyeste utstyrsnivået er Titanium S. I tillegg til Titanium får du også svarte 17-tommers aluminiumsfelger, sportsfjæringer, mørktonet glass, Sony radio, kontrastfarget tak og speilhus i svart. Dette utstyrsnivået koster 7 000 kroner mer enn Titanium.

Bilen leveres også med en 1.5-liter dieselmotor med 95 HK med manuelt gir og en 1.5 liters bensinmotor med automat og 110 HK.



Nyheter